Avui divendres, dia 22 de
novembre,
en Ramon Roman (mestre de plàstica de l’escola) ens fa una petita introducció
de la vida i obra del Camille Pissarro, que actualment
està exposada al CaixaForum de Barcelona
Més tard va anar a viure a França.
En aquella època les famílies adinerades es feien retrats on tot
havia de ser perfecte: ordre, elegància, estatus...
Malgrat que la seva família tingués molts diners, a ell li agradava una vida
més natural, valorava les persones pel que eren i no pas pels diners que
tenien.
Es va enamorar i casar amb la minyona de casa seva.
Li agradava que les seves fotos fossin més naturals i relaxades.
Va viure una època de canvis importants on es va passar de viure
del camp a viure de la indústria.
Camille Pissarro era un enamorat de la natura i volia pintar paisatges
del natural, així que va anar a viure al
camp. Utilitzava un cavallet amb rodes per
poder desplaçar-se i pintar còmodament des d'allà on es trobés i pintar la vida
del camp. Aquesta tècnica de pintar a l'aire lliure es diu “à plein air”
L’entusiasmava veure
els canvis de colors que feia la natura segons l’època de l’any
Va viure també a
Londres i, els darrers anys de la seva vida, quan ja era molt vellet i li fallava
la vista, va tornar a viure a París i allà pintava el que veia des de la
finestra amb un estil nou que se’n diu “puntillista”.
Va ser molt amic de
Claude Monet (impressionista).
Aquesta va ser una de
les seves darreres obres:
“l’autoretrat” 1903
“l’autoretrat” 1903
Hem fet la visita i hem
anat observant algunes de les obres del pintor Camille Pissarro.
Vàrem entrar al taller
de l’art.
Cada
nen/a va poder triar un petit paisatge i el va pintar segons l’estació de l’any
que més li agradava.
Una de les darreres obres de
Camille Pissarro va ser l’obra autoretrat 1903.
La idea de treballar aquest pintor
va ser a partir de la visita que vàrem fer al CaixaForum.
No hi ha un millor observador que
un nen perquè ells, davant d'una obra d'art, contemplen les pintures amb la
frescor i la innocència de la seva mirada.
Parvulari és l'etapa on
treballem en profunditat la descoberta d’un mateix i dels altres. Hem de
tractar de recopilar els detalls de les coses que ens envolten, observar-les, i
així poder representar-les.
L’autoretrat és el retrat d’un
mateix, en l’obra de Camille Pissarro.
Ens vàrem fixar en el seu aspecte físic,
la forma dels ulls, el color, els cabells...
Un cop tornem a l’escola, proposem als nens i nenes si els agradaria fer el seu
propi retrat.
1a sessió:
Fem una bona observació
Ens dibuixem
tècnica de puntillisme
La tècnica de puntillisme consisteix en posar punts de colors purs en lloc de pinzellades
iniciem la 1a sessió
iniciem la 1a sessió
treballem amb molta polidesa
Comencem a veure-hi resultats
2a sessió
treballem el nostre
retrat amb una nova tècnica: utilitzem llapis negre per tal de poder posar més
detall en la nostra obra. El mirall ens ajuda a observar amb atenció la nostra
cara. Ens toquem per sentir el tacte de les parts: les celles, les pestanyes,
els llavis..., i així aconseguim la percepció total de la nostra imatge.
Treballem amb el nens i nenes de secundària
Els nois i noies de segon de secundària ens han ensenyat com han après a
dibuixar-se.
Les nenes i els nens de parvulari ens hem distribuït per
parelles formades per un nen/a de P4 amb un nen/a de P5.
Cada parella de nens de parvulari ha tingut l'acompanyament d'un
noi/a de segon d'ESO que ens ha dibuixat el model a seguir.
Vídeo de l'experiència
A la segona trobada, ens han ensenyat com estructurar la cara per
després posar-hi les parts que havíem après a la primera sessió.
Ara ja sabem com fer l’estructura de la cara gràcies als
nois i noies de 2n D’ESO .
Però..., com és en realitat la nostra cara? Amb un full
vegetal ens calquem per tal de reconèixer-nos
Una experiència preciosa per a petits i grans. Enhorabona!
ResponElimina